reklama

Co darovat amikovi?

Asi vsetci poznate obrazkove atlasy, v ktorych je ku kazdej krajine priradeny obrazok. Charakterizuje, co priblizne je v danej krajine dominantne. Ten, v ktorom som listoval ja patri rodenej parizanke s americkym pasom a mamou slovenkou. Bol vytlaceny v Cine a vyrobeny v Toronte. Je urceny pre deti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Na europskom kontinente mala kazda krajina jeden alebo viac obrazkov. Napriklad Belgicku je priradene pivo, Taliansku a Francuzsku vino, syr a priemysel. Cesi maju krystal, dokonca Albansko ma tazobny priemysel a Moldavsko a Rumunsko maju niekolko takych obrazkov. Na mape su dve krajiny, ktore nemaju obrazok nijaky. Je to Armensko a Slovensko. Myslim si, ze Kanadania si mohli dat tu namahu a zistit, ze my mame Tatry. Nedavno som rozmyslal, aky dar mam doniest sefovej manzelke do Ameriky. Chcel som, aby to bol typicky, Slovensko reprezentujuci vyrobok. Bol som asi prilis narocny a chcel som, aby bol aj uzitocny. Zdalo sa mi smiesne darovat jej babiku zo supolia alebo gycovu drevenu valasku. Mam rad Slovensko, paci sa mi vacsia cast mojej domoviny. Robim vsetko preto, aby ludia, s ktorymi sa v zahranici stretnem mali na Slovensko pozitivny nazor. Co je dost velky problem lebo vacsina ani nevie co to Slovensko je. (Ale ani my nepozname vsetky staty v USA a ich hlavne mesta.) Rozdal som niekolko knih a desiatky propagacnych brozur, ktore vykresluju nasu domovinu v najlepsom svetle. No pri ich nadobudnuti som zazil viac stresu ako pri sledovani rastu cien ropy. Ludia sa tesia, ze sa dozvedia nieco nove o krajine, ktora do tej chvile pre nich neexistovala. Preto si myslim, ze prave propagacne predmety pomahaju sirit osvetu o nasom malom state. Pred istym casom som sa s priatelmi rozpraval o tom, aku kapelu by som predstavil zahraniciu ako typicky slovensku. Napadol ma Elan a Zbirka, dodnes si nie som isty ci by to boli prave tyto dvaja. Jedine cim som si isty a viem, ze to mozem vyuzivat ako nas charakteristicky prvok, su Tatry. (Mozno prave preto, ze som vyrastal pri pohlade na ne.) Aj preto som sefovej manzelke kupil hrncek s motivom Tatier. Teraz z neho pije kavu a velmi sa jej paci. No pribalil som k tomu este krystalovu vazu od susedov a becherovku.

Jozef Jakubčo

Jozef Jakubčo

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"I am passionate about photography and I feel I have no choice to do anything else."Bruce Gilden Zoznam autorových rubrík:  MédiáSpoločnosťPolitikaKultúra

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu